Digitalizare sau cum am redus timpul de vânzare cu până la 90%

Client
Vinca Marmură-Granit-Piatră Naturală

Servicii
Business Analysis, Optimizare fluxuri, Implementare sistem digital

An implementare
2019

Vinca Marmură-Granit-Piatră Naturală este cel mai mare importator de marmură, granit, travertin și piatră naturală din Moldova, având 2 depozite și 2 magazine online cu livrare în toată țară.

Principalul aspect pentru care ne-au contactat a fost regândirea unei părți din procesul de vânzare: ofertarea clientului. În momentul în care un client venea cu un potențial proiect, se pierdeau în medie între 30 și 60 de minute pentru calculul de material necesar și prețul acestuia. Totul era realizat de mâna, pe un tipizat de oferta, astfel încât timpul necesar procesului varia de la un consultant de vânzări la altul. Pe plan secundar, a trebuit să digitalizăm zona de stocuri și de urmărire comenzi. Ce probleme erau întâmpinate constant înainte? Erori umane precum: greșeli de calcul, pierderea posibilităților de upselling, verificarea stocului din depozit și notificarea la timp a clienților.

Digitalizarea trebuie începută de la sursă

E clar că pentru a putea reduce timpul de ofertare, angajații aveau nevoie de materia primă: produsele. După standardizarea acestora, s-a realizat un mic sistem de stocuri pentru a putea începe procedurile. Particularitatea acestui modul vine chiar de la produse, ele fiind organizate pe categorii, subcategorii, culoare și nume produs, la care se adaugă dimensiunile lor(lungimelățimegrosime). La finalul acestei etape există o bază de date completă de produse, inventarul pe depozite și, bineînțeles, documente contabile cum ar fi fișe de produse, stocuri valorice, etc.

Reducerea timpului de ofertare cu până la 90%

După cum am menționat și anterior, ofertarea unui client putea dura și 60 de minute, în funcție de complexitatea proiectului. Acum, această poate dura sub 5 minute. Timpul câștigat nu este însă singurul avantaj. Organizarea liniară a fluxului trece consultantul prin fiecare pas, astfel încât acesta nu ratează nicio oportunitate de vânzare suplimentară. Măsurători, finisaje, decupaje, produse adiacente și discounturi automate, toate într-un singur ecran, gata să aducă un plus valoric fiecărei comenzi.

Optimizarea costurilor în procesul de producție

Fiecare comandă vine cu măsurătorile ei, iar înainte că sistemul nostru să existe, consultanții făceau o schița manuală, ce era predată producției. În momentul de față, sistemul generează un pdf unde se pot găși materialele folosite și o schița exactă a produselor finite. Din procesul de producție rezultă multe resturi, care pot fi utilizate în alte comenzi sau devin pierderi. În momentul de față, când se generează o comandă în aplicație, această selectează si rezervă automat din inventar materia prima necesară, astfel încât pierderile să fie minime.

Proiectul realizat pentru Vinca este unul cu care ne mândrim. Atât datorită complexității sale, cât și a alinierii perfecte din relația client-furnizor. Este un exemplu elocvent pentru a ilustra cum digitalizarea poate să te ajute în a genera mai mult venit pentru afacerea ta.

  • reducerea timpului de oferta înseamnă că mai mulți clienți pot fi ofertați
  • standardizarea procesului de ofertare aduce o creștere în vânzarea de produse adiacente
  • rezervarea automată de materie prima, în funcție de măsurătorile clientului, scade pierderile din producție.